Κυριακή 14 Μαρτίου 2021

Το δημοτικό μας τραγούδι η μπόλκα

 

 Το δημοτικό μας τραγούδι η μπολκα , σύμφωνα με τις κατηγορίες που έχει κατατάξει το δημοτικό τραγούδι ο κορυφαίος λαογράφος μας  Νικόλαος Γ. Πολίτης , κατατάσσεται στα περιγελαστικά .

Σύμφωνα με μαρτυρίες προγόνων μας , το τραγουδούσαν σε διάφορες περιστάσεις χαράς  οι γεροντότεροι , με αυτοσχέδια κρουστά τύμπανα , στα καφενεία της πλατείας ( στη πλάτσα όπως την έλεγαν τότε ) και όχι μόνο και κάποιες φορές το χορεύανε σε ρυθμό καλαματιανό.

 

 Οι στίχοι του τραγουδιού όπως το τραγουδούσαν : 

Τι έχεις μπό μωρέ μπόλκα μου και κλαίς και εμένα δεν το λες
σε φορούν μωρ΄ μπόλκα μου ... σε φορούν καλές  , λωβές.
Σε φορούν  μωρ΄ μπόλκα μου , σε φορούν οι Σελιτσάνες, πού 'χουν τις μακριές φουστάνες.
Σε φορούν μωρ΄ μπόλκα μου , σε φορούνε   στου Λαδά πού 'χουν τα μακριά γιουρντιά.
Σε φορούν μωρ΄ μπόλκα μου , σε φορούν οι Κουτσαβίτες, πού 'χουν τις μεγάλες μύτες.
Σε φορούν  μωρ΄ μπόλκα μου ,σε φορούνε οι Μανιάτες, σαν μπερδουκλωμένες γάτες.
Σε φορούν  μωρ΄ μπόλκα μου, σε φορούν   κι οι Γιαννιτσάνες, που ΄ναι σαν τις ματζουράνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου